نمایندگی فروش عمده وخدمات تعمیر کولر گازی اسپلیت در شیراز - عظیمی

آدرس نمایندگی خدمات تعمیر خرید کولر گازی اسپلیت در شیراز – عظیمی

نمایندگی فروش عمده وخدمات تعمیر کولر گازی اسپلیت در شیراز - عظیمی

آدرس نمایندگی خدمات تعمیر خرید کولر گازی اسپلیت در شیراز – عظیمی

لیست قیمت فروش عمده خرید خدمات پس از فروش تعمیر نصب آدرس نمایندگی رسمی کولر گازی اسپلیت در شیراز-عظیمی09174935800

تعمیر و نصب کولرگازی اسپلیت در شیراز-عظیمی

شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۲۹ ب.ظ


سیستم الکترومکانیکی کولرهای آبی
شاید بتوان پیچیده ترین سیستم کولرهای آبی را موتور آن ها دانست، هرچند که این ساختمان را نیز نمی توان به مفهوم کلمه پیچیده نامید. به ویژه که اغلب راهنمای سیستم های الکترومکانیکی کولرهای آبی به صورت شماتیک و نقشه توسط تولید کنندگان در بدنه آن ها نصب می گردد تا کاربران بتوانند از آن جهت مونتاژ مدار الکتریکی سیستم بهره جویند.

اغلب موتورهای کولرهای تبخیری به صورت دو دور هستند و دارای راه انداز خازنی یا مقاومتی می باشند. در مورد تک فاز یا سه فاز بودن موتور کولر نیز لازم است نوع آن مد نظر قرار داده شود. برای مثال کولرهای 13000 اغلب به صورت سه فاز هستند ولی کولرهای کوچک تر تک فاز عمل می نمایند.

در حالت کلی برای کولرهای تبخیری معمولی دور تند یا کند، یک سیم پیچ متعلق به دور تند، یک سیم پیچ متعلق به دور کند و یک سیم پیچ نیز متعلق به راه انداز وجود دارد که هر کدام از آن ها در بدنه کولر جای گرفته اند. اغلب برای راه اندازی کولر نیز از کلید گریز از مرکز (Centrifugal Switch) استفاده می گردد. کانکت های (Connects) این کلید روی محور روتور قرار می گیرند. البته موتور کولرهای آبی می تواند دارای انواع مختلفی باشد که در ادامه به انواع آن و نحوه عملکرد خازن در آن ها بیشتر خواهیم پرداخت.

انواع موتور و خازن در کولر آبی
انواع موتورهای غالب مورد استفاده در کولرهای آبی به صورت زیر است:

موتورهای دو دور با راه اندازه خازنی
موتورهای دو دور با راه انداز مقاومتی
که خود موتور های دو دور با راه انداز خازنی می توانند شامل دو دسته کلی زیر باشند:

موتور دو دور با خازن دائم کار
موتور دو دور با سیم پیچ (خازن) راه انداز
همان طور که عنوان شد، کولرهای آبی دو دور کار می توانند بر اساس دو دور تند و کند عمل نمایند. در واقع، فن این نوع از کولرها بر اساس دور در دقیقه (Round per Minute) دارای دو عدد مختلف (برای مثال 1500 دور در دقیقه برای دور تند و 1000 دور در دقیقه برای دور کند) است. هر یک از این دورها دارای یک سیم پیچ اصلی، یک سیم پیچ کمکی و یک خازن هستند.

 

این خازن ها به سیم پیچ موتور (سیم پیچ کمکی) به صورت سری قرار گرفته و عمل می نمایند. البته در مورد موتورهای دو دور با خازن دائم دار، سیم پیچ های اصلی و کمکی و هم چنین خازن همواره در مدار قرار دارند و وجه تسمیه این موتورها نیز به همین علت است. اما در مورد موتورهای دو دور با خازن راه انداز، سیم پیچ کمکی (که خازن راه انداز با آن سری شده است) راه انداز ابتدا به همراه سیم پیچ اصلی سیستم را راه اندازی نموده و پس از رسیدن دور سیستم به 75 درصد دور اسمی آن، توسط سوئیچ از مدار خارج می گردد. در اصل، اختلاف فاز لازم برای راه اندازی این نسل از موتورهای کولر آبی توسط خازن ها تامین شده و سپس از مدار خارج می شود.


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی